;
نکات پخت چلو و 20 راز خوشمزه شدن چلو و پلو - چلوگوشت
نکات سالاد کشمش و کلم سفید و راز خوشمزگی سالاد کشمش و کلم سفید

نکات سالاد کشمش و کلم سفید و راز خوشمزگی سالاد کشمش و کلم سفید

نکات سالاد کشمش و کلم سفید نکات سالاد کشمش و کلم سفید و راز خوشمزگی سالاد کشمش و کلم سفید در سایت چلو گوشت.امیدواریم این مطلب از سایت آشپزی ما مورد توجه شما قرار گیرد. …

نکات پخت حلوا زعفرانی و علت خمیر شدن حلوا

نکات پخت حلوا زعفرانی و علت خمیر شدن حلوا

نکات پخت حلوا نکات پخت حلوا : حلوا از آرد گندم تهیه می‌شود و گندم نیز از دیرباز در آیین‌های سوگواری و غلبه بر پَلشتی مرگ مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در …

نکات آش خیار چنبر اراکی و راز خوشمزگی آش خیار چنبر حرفه ای

نکات آش خیار چنبر اراکی و راز خوشمزگی آش خیار چنبر حرفه ای

نکات آش خیار چنبر نکات آش خیار چنبر اراکی و راز خوشمزگی آش خیار چنبر حرفه ای در سایت چلو گوشت.امیدواریم این مطلب از سایت آشپزی ما مورد توجه شما قرار گیرد. آش خیار چنبر، …

نکات پخت چلو

ادویه چلو گوشت چیه طرز تهیه چلو گوشت خانگی فیلم طرز تهیه چلو گوشت مجلسی طرز تهیه چلو گوشت رستورانی طرز تهیه چلو گوشت ساده با رب طرز تهیه چلو گوشت ساده بدون رب فوت و فن چلو گوشت خوشمزه نی نی سایت طرز تهیه چلو گوشت مازندرانی

نکات پخت چلو و ۲۰ راز خوشمزه شدن چلو و پلو در سایت چلو گوشت .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

رازهای خوشمزه شدن چلو

تلاش کنید همیشه برای شستن و خیس کردن برنج، ظرفی بزرگتر از حجم برنج استفاده کنید. برای یک کیلو برنج، نیم کیلو سنگ نمک کافی است. در صورتی که نمک سنگی در دسترس ندارید، می توانید ۶ – ۷ قاشق سوپخوری نمک معمولی را در کیسه کوچکی بریزید و آن را در لایه برنج قرار دهید تا جلوگیری از نفوذ رسوب نمک در برنج شود.

اگر در منزل خرده برنج دارید، بهتر است آن را غربال کرده و خرده برنج باقیمانده را برای تهیه آش، شله زرد، کوفته، شیر برنج، دلمه و … مورد استفاده قرار دهید.

برای پخت بهتر برنج، از قابلمه بزرگ استفاده کنید تا برنج بهتر بپزد و روی هم انباشته و له نشود.

برای پخت برنج، قابلمه‌ای بزرگ با دیواره‌های ضخیم و درب محکم نیاز دارید. برای شروع، نصف قابلمه را با آب پر کرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.

سپس برای آماده کردن برنج، مقداری آب نمک را به صورت صاف درون قابلمه ریخته و به جوش آماده شده اضافه کنید. سپس با کمک یک کفگیر، آرام و با حرارت یکنواخت، برنج را هم بزنید تا به طور یکنواخت در آب جوش پخته شود. در این مرحله، بهتر است برنج را زیاد نخورید تا مغز آن زیاد نرم نشود.

سپس برای تفکیک آب و لعاب برنج، آن را داخل آبکش ریخته و با آبکش بر روی برنج مقداری آب ولرم بپاشید. این کار باعث خارج شدن لعاب و نمک اضافی از برنج می‌شود.

در مرحله بعدی، کمی روغن را در قسمت پایین قابلمه ریخته و برنج را روی آن اضافه کنید. سپس ۲ قاشق سوپخوری روغن را با یک فنجان آب داغ مخلوط کنید و به روی برنج بریزید. سپس در قابلمه را بسته و به مدت نیم ساعت با حرارت کم، برنج را بخار کنید تا کاملا دم بکشد.

فوت و فن کوزه گری چلو

جهت افزایش رنگ خوشگل زعفران، در ابتدا آن را به طور کامل نرم کنید و سپس یک قاشق چایخوری زعفران خشک ساییده شده را در نصف استکان آب جوشانده و برای یک ساعت آن را روی بخار آب داغ کتری قرار دهید.

برای آماده کردن ته دیگ خوشمزه، برای سبزی پلو از برگ کاهو و برای شیرین پلو، مرصع پلو و زرشک پلو با مرغ از لواش و برای ته چین از مخلوط زرده تخم مرغ، ماست و زعفران استفاده کنید. همچنین، برای طبخ ماکارونی می توانید از حلقه های سیب زمینی استفاده کنید.

به منظور تهیه بهترین زرشک پلو، بهتر است بعد از داغ شدن روغن، زرشک را کمی تفت دهید و بلافاصله شکر و کمی آب را به آن اضافه کنید تا زرشک حالت مربایی به خود بگیرد. با این روش، زرشک لطیف شده و در عین حال سریعتر پخته می شود.

ادویه چلو گوشت چیه طرز تهیه چلو گوشت خانگی فیلم طرز تهیه چلو گوشت مجلسی طرز تهیه چلو گوشت رستورانی طرز تهیه چلو گوشت ساده با رب طرز تهیه چلو گوشت ساده بدون رب فوت و فن چلو گوشت خوشمزه نی نی سایت طرز تهیه چلو گوشت مازندرانی

نکات طلایی پخت چلو

زمانی که برنج شما تازه است، بهتر است آن را در آب و نمک خیس کنید. اما اگر برنج شما کهنه‌تر باشد، باید مقدار زمانی که در آب و نمک می‌ماند خیلی بیشتر از برنج تازه باشد.

حین دم‌گذاشتن برنج، تلاش کنید تا حداقل مقدار آب را برای برنج استفاده کنید تا برنج از هم وا نرود یا شفته نشود.

برای داشتن برنجی قد کشیده و بلند، می‌توانید وقتی در حال جوش است، یک لیوان آب یخ را به آن اضافه کنید.

برای داشتن برنجی سفید، شفاف و با کیفیت، وقتی برنج در حال جوشیدن است، فقط کافیست مقداری آب نارنج یا ابلیمو تازه به آن اضافه کنید.

وقتی می‌خواهید برنج را به شکل کته بپزید، بهتر است فقط از یک بند انگشتی آب روی سطح آن داخل قابلمه استفاده کنید.

در صورتی که می‌خواهید برنج را ابکش کنید، مهم نیست چقدر نمک به آب اضافه می‌کنید، زیرا بعد از ابکشی برنج را به خوبی می‌شورید. اما یادتان باشد که در هنگام نمک‌ریزی برای برنج کته، حسابی دقت کنید تا برنج شور نشود.

برای سریع‌تر بالا آمدن بخار برنج پس از آبکش کردن، بهتر است با استفاده از دسته قاشق یا کفگیر با حفره‌های کوچک روی برنج فشار بیاورید. این باعث می‌شود بخار زودتر بالا برود و برنج بهتر دم بکشد. همچنین، برای اینکه برنج به صورت قد بلند در بیاید، از ظرف بزرگتری برای پخت برنج استفاده کنید تا فضای کافی برای دانه‌های بلند شدنش فراهم شود.

اگر می‌خواهید برنج خود شور نشود، هنگام آبکش کردن به هیچ عنوان از آب سرد استفاده نکنید. اگر برنجی شور شده است، می‌توانید با گذاشتن چند تکه سیب زمینی پوست کنده لابه‌لای برنج، شوری آن را کم کنید.

در صورتی که برنج شما ته گرفته و سوخته است، با گذاشتن پیاز یا چند تکه نان روی برنج، بوی سوختگی آن را به کلی از بین ببرید.

هنگام پخت برنج، اگر زمان زیادی را جوش دادید، برای آبکش کردن از آب یخ‌زده استفاده کنید تا از شفته شدن جلوگیری کنید. همچنین، هنگامی که برنج زیاد جوشیده است، از روغن و آب استفاده نکنید.

برای برنج خیس نخورده، باید حدود ۲ پیمانه آب استفاده کنید و برای برنج خیس‌خورده حدود ۱ پیمانه آب. همچنین، برای جلوگیری از شفته شدن برنج، هنگام خیساندن به برنج نمک فراوان اضافه کنید تا پس از جوشیدن حالتش را از دست ندهد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 23 فروردین 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام چلوگوشت و لینک مستقیم بلا مانع است.